|
Blog > Komentarze do wpisu
Piszmy petycję! Renegocjujmy Konkordat
Najważniejszą wiadomością dzisiejszego dnia jest projekt petycji. Możecie ten projekt pobrać TUTAJ W skrócie, powołujemy się na gwarantowane w Konstytucji prawo do składania petycji i wychodząc z artykułu 25 ust.2 i art. 53 Konstytucji RP domagamy się uchylenia art. 12 ust. 1 Konkordatu. Dlaczego właśnie tak? W toku rozmów z prawnikami, uznałem, że uchylenie właśnie tego artykułu będzie miało skutek o jaki Nam chodzi i nie ma potrzeby uchylać całego artykułu 12, ponieważ pozostałe jego ustępy nie mają większego wpływu na świecki charakter państwa jeżeli pozbawione są oparcia w ustępie pierwszym. Oczywiście uchylenie tego artykułu będzie się wiązało z koniecznością zmiany towarzyszących mu ustaw i rozporządzeń, ale to już nie jest Nasz problem, od tego rząd ma swoje centrum legislacyjne. Naszym celem jest pokazanie woli zmiany zapisów, których interpretacja poszła w stronę naruszania wolności i praw obywatelskich, że tak górnolotnie powiem. Mówiąc zaś po ludzku, chcemy powiedzieć "nie" religii w szkołach i płaceniu katechetom z budżetu państwa. Jeżeli Kościół chce, niech prowadzi zajęcia przy kościołach i sam opłaca swoich katechetów. I tyle :) Przy okazji powiem Wam, że możecie już obnosić się z logo akcji. Można je ściągnąć TUTAJ , lub po prostu skopiować obrazek poniżej.
![]()
Logo można nadrukować na vlepce, zrobić z niego plakat czy wydrukować na koszulce. Myślę, że Wasza fantazja w tym zakresie nie będzie znała granic. Niedługo pojawi się ono też w formie buttona, który będzie można wstawić na swoim blogu czy stronie internetowej. To tyle wieści, teraz moja prośba do Was. Projekt petycji czeka na Wasze opinie. Szukajcie w nim słabych stron, dzielcie się swoimi, najlepiej udokumentowanymi, przypadkami naruszania wolności i praw obywatelskich, które mogłby znaleźć się w uzasadnieniu. Swoje pomysły przesyłajcie na adres intel-e-gent@gazeta.pl
Widzę też, że ruszyliście z akcją rozgłaszania wiadomości o Naszej akcji. Wejścia zdarzają się z najróżniejszych forów, a przy okazji znalazłem jeszcze kilka ciekawych dyskusji na temat akcji Renegocjacji Konkordatu - na Torrentmanii (naprawdę!) i Ateista.pl. Cieszy mnie to, bo sam nie dam rady rozgłosić tej akcji tak jak zrobicie to Wy. Róbcie więc tak dalej, a na pewno Nam się uda. Niech o Naszej akcji dowiedzą się wszyscy - z opisów na komunikatorach, forów i w każdy sposób jaki przyjdzie Wam do głowy (byle zgodny z prawem) Do następnego, Intel-e-gent
Przy okazji chciałem podziękować za kilkaset mejli z poparciem. Mam nadzieję, że dałem radę odpisać każemu z Was. czwartek, 07 maja 2009, intel-e-gent
TrackBack
Komentarze
2009/05/07 15:19:57
Kurczę, żeś się jednak uwziął na tę religię w szkolach :)
Jakbyś się ograniczył do postulatu nieplacenia za naukę religii z peiniędzy publicznych i niewliczania oceny z religii do sredniej (ew. także do niewpisywania oceny z religii na oglónym świadectwie), to sam bym podpisał. 2009/05/07 15:27:37
@ indneg
Ciekawy tekst. Dziękuję za linka. @ warszawa78 Kurczę, no ;) Ale podoba mi się, że popierasz bardzo ważną część postulatu - czyli kwestię finansowania. Dziękuję! No i to prawda :) Uwziąłem się ;) 2009/05/07 15:33:03
nauczyciele(...)"
Tak na pierwszy rzut oka ten mały brak zauważyłem. Się tam małym propagowaniem informacji zajmę - dodam, że warto by może było zainteresować tą akcją Agnosiewicza i Kotlińskiego. Pierwszy ma jakby nie było trochę na koncie w związku z tematami wyznaniowymi, a drugi nawet ładne medium do rozprowadzenia informacji o akcji. 2009/05/07 15:36:04
Hmn - jakby się coś nie wlepiło. :x
Chodzi mi o brak spójnika w tym zdaniu: Dodatkowo z licznych doniesień prasowych oraz wywiadów środowiskowych wynika nauczyciele(...) Powinno być: ,że nauczyciele(...) 2009/05/07 15:46:50
@ ariakis
Masz całkowitą rację co do braku spójnika. Dobrze, że jeszcze nie było kotrekty językowej... Co do zainteresowania Agnosiewicza i Kotlińskiego - jeżeli masz dojścia lub chęć, to daję Ci wolną rękę :) Pozdrawiam
Gość: Taex, dcv58.neoplus.adsl.tpnet.pl
2009/05/07 17:26:24
Należy przy tym zauważyć, że prawie 50% nauczycieli religii katolickiej stanowią księża i zakonnicy i zakonnice...
Ja bym zrobił: księża i zakonnicy, zakonnice... Poza tym nie dopatrzyłem się żadnych błędów. Petycja świetna mam nadzieję, że coś uda się zmienić :)
Gość: Taex, dcv58.neoplus.adsl.tpnet.pl
2009/05/07 17:27:42
A sorry ;] Powinno być
księża, zakonnicy i zakonnice... 2009/05/07 17:41:26
@ Taex
Fajnie, czyli jak na razie wszystko ok poza szczegółami typu spójniki i przecinki. Cieszę się, że Ci się podoba :) 2009/05/07 21:02:52
ładnie, ale nie będę sobą jak sie nie czepne :)
adresat - na pewno Donek? nie Marszałek Sejmu? - "powszechną praktyką w szkołach publicznych jest zmuszanie dzieci i ich rodziców do deklaracji dotyczących swojego światopoglądu" - bez przykładów to pomówienie. - "Zgodnie z art. 25 ust. 2 Konstytucji RP, władze publiczne zachowują bezstronność w sprawach przekonań religijnych, światopoglądowych i filozoficznych, zapewniając swobodę ich wyrażania w życiu publicznym" - formalnie art.25 jest złamany czy nie? - zyski finansowe chyba ciutke zawyżone, jaki jest budżet MEN? wiesz co? nie wiem czy za droga do wycofania religii ze szkół wiedzie przez renegocjację konkordatu. niezgodność z Konstytucją jakoś do mnie nie przemawia. Socjologia i psychologia dziecięca o wiele mocniej. ale tekst niezły :) pozdrawiam:)
Gość: mk, ip-85-198-227-64.broker.com.pl
2009/05/07 21:52:40
apocalyptication - jak to 'bez przykładu'? Przykład jest tak oczywisty że nie ma sensu go podawać. W każdej szkole gdzie jest religia (czyli po prostu 'w każdej szkole') musisz się zadeklarować czy chcesz na nią chodzić czy nie. Co samo w sobie jest właśnie 'zmuszaniem dzieci i ich rodziców do deklaracji dotyczących swojego światopoglądu'.
2009/05/07 21:59:57
@ apocalypticon
Na pewno Donek, a nie Marszałek Sejmu. Inicjatywę w zakresie negocjacji umów międzynarodowych ma rząd, a dokładnie MSZ. Niemniej premier ma obowiązek przekazać petycję właściwemu ministrowi. na "powszechną praktykę" odpowiedział mk. art.25 - jest podstawą prawną naszego wniosku. Łamaniem go jest np. opłacanie katechetów i brak nauczycieli etyki. budżet MEN jest mniejszy, ale szkoły utrzymywane są z subwencji oświatowej wynoszącej dużo więcej niż budżet ministerstwa. Zyski są szacowane w najniższy możliwy sposób. Do mnie też przemawia mocniej psychologia. Ale argumenty prawne mocniej przemawiają do polityków i nie tylko. Pozdrawiam :)
Gość: mk, ip-85-198-227-64.broker.com.pl
2009/05/07 22:02:28
W przypadku 'niechodzenia' wie o tym cała szkoła, bo najpierw musisz zanieść karteczkę do dyrekcji, a następnie, kiedy inni mają religię, ty siedzisz na korytarzu i każdy przechodzący nauczyciel się wypytuje 'co tu robisz, czemu nie na lekcji?'. Musisz siłą rzeczy powiedzieć że 'nie chodzę na religię', nawet jeśli tego nie chcesz. A konstytucja 'niby' ci gwarantuje że jeśli nie chcesz to nie musisz o takich rzeczach nikomu mówić. Właśnie, "niby". Bo nie tylko musisz, ale wręcz czujesz się poniżony że 'jesteś inny', że musisz się prosić i nosić karteczki do dyrektora aby łaskawie 'pozwolono' ci na niechodzenie.
2009/05/07 22:59:47
mk, ale ja to wiem :) ale rozmawiamy o łamaniu Konstytucji, a w takim przypadku musisz udowodnić że Konstytucja jest łamana. dlatego pisałem o podejsciu bardziej psychologicznym i socjologicznym niż prawnym. Do tego - sam piszesz z punktu widzenia psychologii, prawda? ;)
intelegent, jak do Donka to do Donka, pytałem z ciekawości, bo jakoś zawsze miałem zakodowane że petycje różne szły do Marszałka Sejmu. Ale to faktycznie działka MSZ. Finanse spróbuje jutro poszperać. Ale to w sumie nie ma wpływu na zgodność z Konstytucją, więc ten punkt bym odpuścił. ten "oczywisty przykład" skonsultuj z prawnikami. na zdrowy rozsądek to jest naruszenie zasadu wolności wyznania, ale w kategoriach prawnych mam wątpliwości. A że prawnikiem nie jestem - to chętnie przeczytam profesjonalną opinie. W każdym razie temat jest ciekawy :) pozdrawiam :) 2009/05/07 23:14:22
@ szybkonogi
Podejrzewam Ciebie ;)) @ apocalypticon No więc to napisali mi prawnicy, ale czekam na jeszcze jedną opinię od prawnika z BWiDK (Bardzo Ważnej i Dużej Kancelarii). To oni stali na stanowisku by to ogólniej napisać, ze względu na mnogość dostępnych doniesień prasowych. Co do finansów, to jest to ważny punkt uzasadnienia. Pokazuje, że nie chodzi tu tylko o kwestie wolności sumienia, ale również o troskę nad stanem finansów Państwa ;) Pozdrawiam :)
Gość: Taex, ddl166.neoplus.adsl.tpnet.pl
2009/05/08 12:54:12
Jeśli chcemy bardziej rozgłośnić sprawę to przydałoby się, żeby ktoś napisał do administracji z racjonalista.pl
Jak oni wstawią o tym info na stronie głównej to na pewno będzie więcej podpisów :) Taka moja propozycja ;] 2009/05/08 13:06:25
@ Taex
Dobry pomysł :) Zrobisz to? Mnie nie wypada, z uwagi na możliwość posądzenia o promocję mojego bloga i mojej osoby ;) Nic nie stoi też na przeszkodzie, aby próbować zainteresować sprawą inne media i portale... 2009/05/08 14:38:22
możesz powołać się na Helsińską Fundację Praw Człowieka, takie coś znalazłem:
wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80708,4516664.html co do finansów - nie mam przekonania co do tego argumentu, chociaż w świetle spadku PKB i rosnącej dziury w budżecie może mieć znaczenie medialne. a propos znaczenia medialnego - masz poparcie jakiś dziennikarzy tudzież mediów? generalnie zajemę się wbijaniem szpilek w projekt renegocjacji konkordatu :p i na co przyszło ateiście? ;)
Gość: Taex, dcw109.neoplus.adsl.tpnet.pl
2009/05/08 15:15:52
Ja ciągle zajmuje się reklamowaniem akcji :P Napisałem do racjonalista.pl teraz piszę dalej do innych stron :)
2009/05/08 16:48:31
@ apocalypticon
I bardzo dobrze, że wbijasz szpilki. Lepiej abyśmy sami zrobili to teraz, a nie nasi adwersarze później. Link ciekawy. Spróbuję nawiązać kontakt z HFPC. @ Taex :)) Nie poddawaj się.
Gość: wrk.eco@gmail.com, adom75.neoplus.adsl.tpnet.pl
2009/05/08 21:29:20
Należy wprowadzić (obowiązującą wszystkich poza KRK) kontrolę transferów dewizowych jej brak powoduje bezsensowne zasilanie Watykanu naszymi pieniędzmi. Wszystko co kościół RZYMSKO katolicki uzyska w Polsce staje się własnością Watykanu o czym wszyscy milczą. Należy policzyć wszystkie dobra na ziemiach zachodnich, które przejął za darmo po 1945 roku Krk i przestać odpowiadać na ich oszukańcze żądania odszkodowań.
Państwo powinno kontrolować finanse wszystkich instytucji kościelnych i biznesy opodatkowywać zgodnie z obowiązującym prawem. 2009/05/08 22:37:21
wbijanie szpilek to moje hobby :p a na poważnie - wszystkie wpisy popierają inicjatywę. a to faktycznie jest dość niebezpieczne w takich przedsięwzięciach. ale jak minie pierwsza fala euforii to coraz więcej problemów będziemy dostrzegać :)
pozdrawiam :) 2009/05/09 18:12:57
Pomysł podoba mi się. W razie czego podpiszę się i popytam paru znajomych. Aż dziw bierze, że nie ma jeszcze odezwu 'tamtych' - już widzę odpowiedzi typu 'ty zydzie/masonie/zdrajco...
Gość: Erasmus, 80.54.200.*
2009/05/09 18:27:01
Popieram zamiar likwidacji religii w szkołach. Skończmy z tym Ciemnogrodem i wyzyskiem przez obce (Watykańskie) państwo. Pozwólmy dzieciom i młodzieży korzystać z rozumu przeciwko przesądom, i skończmy z wciskaniem głupoty w młode mózgi !
Gość: Mt.T, bmv223.neoplus.adsl.tpnet.pl
2009/05/09 19:06:19
Popieram akcję w 100% i nie chodzi mi tak szczególnie o kwestię związaną z finansowaniem religii przez państwo. Na pierwszym miejscu dla mnie jest to, żeby moje dzieci, żyły w społeczeństwie w którym nikt nie będzie wytykał ich palcami w stylu "ten to jakiś odmieniec nie chodzi na religię" i nie były terroryzowane przez resztę przez to że ich rodzice mają inne poglądy niż "jedyne, prawdziwe i oficjalne". Pozdrawiam serdecznie!
Gość: jarek-land, host-81-190-119-230.gdynia.mm.pl
2009/05/10 09:05:02
Konkordat to takie kajdany. Zerwijmy je. Zdecydowanie popieram.
Gość: Czesław, public51429.xdsl.centertel.pl
2009/05/11 19:52:02
Generalnie, jestem za rozwiązaniem umowy zwanej konkordatem, gdyż państwo, o nazwie Watykan, jest dla mnie tworem kuriozalnym, a treść konkordatu uzależniła w sposób "wiernopoddańczy" nasz kraj od Watykanu. Zdaję sobie, jednak sprawę, że rozwiązanie tej umowy jest w obecnej rzeczywistości niemożliwe, dlatego POPIERAM W CAŁEJ ROZCIĄGŁOŚCI PROPOZYCJĘ RENEGOCJACJI JEJ TREŚCI.
Gość: falka, staticline12751.toya.net.pl
2009/05/12 21:27:22
Wielkie dzięki za przesłanie mi tego linka:) Przepraszam również,że dopiero teraz cokolwiek odpisuję.
Pragnę dodać iż złamanie wolności myśli,sumienia i wyznania stanowi także wizerunek krzyża w Sejmie.Mam nadzieję,że to słuszna uwaga.
Gość: emil30, group-1-209.static.maxnet.net.pl
2009/05/16 11:55:16
Mam nadzieję,że ten pierwszy krok na drodze do rozdziału państwa od kościoła nie będzie ostatnim.Poieram całym sercem.
Gość: , host-138-137.jkns.pl
2009/05/18 11:07:57
Bardzo słuszna akcja i myślę że nagłośnienie jej pokaże jak mnóstwo osób ma dosyć rządów kleru,i wysysania publicznych pieniędzy z budżetu państwa.
Moje dzieci przeszły gehennę,lekcji religii w szkole i dlatego obiema rękami podpisuję się pod petycją,pozdrawiam. Jeszcze jedna sprawa,Pan premier musi usłyszeć głos ludu,wtedy może odważniej podjmie odpowiednie kroki.
Gość: kakodaimonos, 62.17.213.193.static.cust.telenor.com
2009/07/31 09:01:45
Czy coś się dzieje w sprawie? Popieram taką inicjatywę i szkoda by było żeby umarła. Nie chcę placić klechom w szkołach (na początek), następnie też w szpitalach i wojsku. Jak sie dowiedziałem że czarny za pokropienie nowego oddziału szpitala w Szczecinie Zdrojach zainkasował 10 000 za 5 minut "roboty", to mnie skręciło. Takie pieniądze biorą cztery pielęgniarki za miesiąc roboty w syfie i stresie. Pensja księdza w szpitalu wynosi tyle co ordynatora oddziału. To jakaś farsa...
Gość: anka, 85.192.233.15*
2009/10/18 13:03:48
tez pragne sie dolaczyc do petycji jestem za panstwem ateickim bez religi w szkole przeciez bajki nam nie beda opowiadac cale zycie
|
|
Mój blog: mrzeznik.blox.pl
Pozdrawiam